Strona główna » Aktualności » Wakacje z Ekstraklasą – ponad 400 tysięcy kibiców na trybunach!

Wakacje z Ekstraklasą – ponad 400 tysięcy kibiców na trybunach!

Data publikacji: 26-08-2015 13:43



Dwanaście klubów z frekwencją wyższą niż w poprzednim sezonie, ponad 400 tysięcy kibiców na trybunach w pierwszych 6. kolejkach sezonu i wzrost w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem o 126 tysięcy widzów. Warto spędzać wakacje z Ekstraklasą!

Fot. Adam Koprowski Fot. Adam Koprowski

Sześć kolejek obecnego sezonu przyniosło między innymi 132 strzelone bramki, niespodziewanego lidera tabeli – Piasta Gliwice, pierwszą w historii patriotyczną kolejkę Ekstraklasy (zobacz więcej) i zdecydowany wzrost frekwencji w całej lidze. Obecnie średnia w sezonie to ponad 9 tysięcy widzów na mecz. Najwięcej, bo 26 007 kibiców oglądało na żywo zremisowany 1:1 mecz Legii Warszawa z Wisłą Kraków w 4. kolejce, a w 6. kolejce po raz pierwszy w sezonie przekroczona została granica średniej frekwencji na poziomie 10 tysięcy kibiców na mecz. W każdym z dwóch poprzednich sezonów podobna sytuacja zdarzała się po sześć razy.
 
Kluby nie próżnują
 
Rośnie nie tylko sumaryczna frekwencja w całych rozgrywkach. Aż 12 klubów Ekstraklasy może się pochwalić większym zapełnieniem stadionów niż przed rokiem, kiedy 6 pierwszych kolejek sezonu przyciągnęło na trybuny w sumie 308 tysięcy widzów (dziś: 434 802 widzów). Ze wzrostów frekwencji mogą się cieszyć między innymi Górnik Zabrze, Ruch Chorzów, Pogoń Szczecin, Korona Kielce, Cracovia, Legia Warszawa i beniaminkowie (w porównaniu do średniej frekwencji z całego sezonu I Ligi).
 
Lepsza frekwencja nie bierze się jednak znikąd. Wszystkie kluby zapraszają kibiców do siebie coraz lepszymi warunkami kupna biletów, akcjami promocyjnymi i marketingowymi, a także komfortowymi, nowoczesnymi stadionami. Przykłady skutecznych akcji to między innymi „14 Powodów Do Dumy” Ruchu Chorzów, czy „Na stulecie – pełny stadion” Legii Warszawa. 
 
Po odnowieniu wyglądu stadionu przy Cichej i rozpoczęciu kampanii przypominającej kibicom 14 tytułów mistrzowskich, Ruch Chorzów pobił rekord sprzedaży karnetów, a średnia frekwencja w pierwszych 6. kolejkach wzrosła o blisko tysiąc widzów. Z kolei wicemistrzowie Polski starają się zapełnić stadion na setną rocznice powstania klubu. Dowodem, że akcja prowadzona razem z kibicami przynosi efekty, jest blisko 4 tysiące więcej widzów na meczu z Koroną Kielce w porównaniu do meczu rozgrywanego w tej samej kolejce w 2014 roku. Z kolei nie bez znaczenia dla frekwencji w Zabrzu było otwarcie nowej trybuny, dzięki czemu pojemność stadionu Górnika wzrosła do 5 520 miejsc.
 
O szczegółach akcji prowadzonych przez kluby i kibiców przy okazji meczów Ekstraklasy można przeczytać w cyklu „Ekstraklasa na trybunach” na stronie Ekstraklasa.org.

Ekstrakalsa SA
Biuro Prasowe Wisły Kraków SA


do góry strony